søndag den 8. januar 2012

endnu en dag i de fedes verden!!

Stadig knocked up. Stadig rundt og ubevægelig. Stadig med unge. Men nu er vi også derhenne, hvor datoerne hvor jeg har tid til at føde, daler i antal. For der kommer flere og flere ting på programmet, både for mig og for FaderFiguren. Det kunne nu være passende hvis ungen trak den til d. 1. feb. - og af flere årsager; Den Åbenlyse; vil altid lige have fået løn inden hans fødselsdag, hvilket er praktisk i forhold til gaver og fest. Så er der den Sjove; begge mine drenge ville i dette tilfælde have fødselsdag d. 1. Og endelig er der den Praktiske; Jeg har msser af ting jeg gerne vil nå inden han kommer til. Og selvom det ville gå hurtigere uden en Bebs i maven, så er det noget jeg gerne vil have gjort inden (det er bl.a. at have et værelse til ham). For man ved aldrig hvor meget tid man får til egne projekter med sådan en bette størrelse. Min store dreng ville ikke sove i barnevognen og når han sov indendøre, vågnede han hele tiden. Og så ville han have sin mor. Til gengæld var jeg kun oppe én gang om natten med Patten - og det var dejligt!! Man KUNNE håbe på, at den lille sover lidt mere i løbet af dagen, så jeg kan nå andre ting end at underholde ham.

Idag har jeg så faktisk nået, at sove længe, fede den på to´eren, glo TV, rydde op og rykke rundt, så Storebrors værelse er blevet udstyret med et skrivebord, lampe og kontorstol. Og så har jeg hentet ham fra weekend hos sin far. Imorgen skal jeg til jordemoder og have befamlet bælleren og se fødegangen. Og så må vi jo se om jeg har energi til at ordne lidt på babyværelset - for det ligner sgu ærligt talt LORT ligenu. Kasser, poser, usamlede møbler og andre sjove ting. Så hvis maven tillader det bliver der brugt et par timer deroppe, så jeg kan få det ud af hovedet og slettet af To-Do-Listen. Så mangler jeg bare pulterrummet. Men det bliver KUN hvis jeg orker det - for det kan sagtens vente til jeg har født.

Og nu er jeg sulten - IGEN!! Jeg kan ikke spise ret meget af gangen, så aftensmaden er længe brændt af. Og jeg har bare et proncip om IKKE, at spise så sent på aftenen. Kunne skrælle mig en gulerod, men i kombi med den bakke vindruer jeg lige har fortæret, så ville det give grobund for en solid omgang tyndskid med FÆL luftafgang - og det er sgu skidt med hvidt sengetøj!!

Og med det billede..."I Bid You Goodnight!!"

4 kommentarer:

  1. Jamen, har du ikke først termin i februar eller?

    Iøvrigt meget godt koncept med den 1.
    - havde slet ikke tænkt på lønningsdagen
    :D

    Regnede lissom med at man blev den ansvarlige planlægger-type af moderskabet... men der er så meget man regner med, der ikke blir til en skid.

    SvarSlet
  2. Har termin 1. feb. og regner ikke med at gå tiden ud, for der er allerede tegn på, at det nærmer sig.

    Og jo, man bliver en planlæggertype af moderskabet - synes jeg. Og jeg planlagde også for LAAAANG tid siden, at jeg kunne bruge min graviditetsorlov til at få ordnet de ting. Men jeg havde bare ikke regnet med, at jeg skulle blive SÅ besværet af hvaltilstanden... Nu har kæresten lige samlet babysengen og flyttet en kommode, så jeg kan få tøj osv. lagt på plads. Gik selv igår og moslede et skrivebord og en kommode rundt, samt nogle andre ting. Og det resulterede bare i, at jeg fik ve-lignende smerter idag - mens jeg tilfældigvis var på rundvisning på fødegangen...;-) Men det forsvandt efter en halv dag på sofaen. Nu mangler jeg bare at vaske noget tøj og sengetøj og få det på plads. Og min søn har lovet at lave nogle fine tegninger og hjælpe mig med at dekorere babyværelset - så er vi klar...;-)

    SvarSlet
  3. Okay, du fødte normalt sidste gang, ikk?
    Så det burde blive en smal (høhø) sag at få poppe prinsen denne gang :-)
    Eller nånej, kommer lige i tanke om, at man betragtes som 1. gangsfødende, hvis det er over 5 år siden man fødte :-/

    Efter at have prøvet lortet, så glæder jeg mig kun til næste gang, hvor jeg forhåbentlig kan føde normalt. Det tager lige toppen af nervøsiteten at man har prøvet at have veer osvsynes du ikke?

    SvarSlet
  4. Nej, det endte med akut kejsersnit, da presseveerne begyndte. Men da begyndte knægtens hjerterytme at blive ustabil, så de turde ikke se tiden an. Jeg har nu ikke hørt noget om, at man bliver "nulstillet" efter 5 år...

    Og hvad veer angår, så husker jeg det kun svagt. Og jeg er SÅ angst for at gå i fødsel uden at fatte det. Jeg har vildt mange sindssyge drømme om alt muigt med fødsler og babyer, så jeg er helt kulleret i bøtten, når jeg vågner... Så nu må han sgu godt snart melde sin ankomst, så jeg kan få styr på lortet i mit hovede og få mine kropslige funktioner tilbage - ikke at der var mange før, men de få der var, fungerede sgu fint...;-) Du husker vel svagt besværlighederne med at vende sig i sengen, total funmmelfingerethed pga. sovende og FEDE fingre, en unge der strækker sig, så maven ligner en VW Bettle MED spøjler osv osv...

    Jeg er glad for at jeg ikke skal have flere børn, for som en vis herre af afrikansk oprindelse i en vis film engang sagde; I´m to old for this shit!! Min krop er simpelthen for slidt til, at fostre mere yngel - og så har jeg lige et par operationer i vente, som først skal foretages når jeg er færdig med at bruge kroppen som rugeplads. Bryster og mave skal lige løftes en millimeter eller to, for det er faldet lidt for meget syd på efter børn og vægttab...Tjüss...

    SvarSlet